قش کاربرد فناوری اطلاعات در تبلیغات بازاریابی
 
« فرهنگستان »
این وبلاگ در راستای تحقیق و پژوهش پیرامون فرهنگ این مرزو بوم فعالیت می کند
 
 

مرکز آموزش عالی فرهنگ و هنر گیلان واحد یک رشت

عنوان تحقیق:

نقش و کاربرد اطلاعات در تبلیغات بازاریابی

استاد:آقای عنایت رضایی پور

 نگارش:،محمد علی نشاط، هاجر زراوند

 رشته و مقطع تحصیلی :

مدیریت امور فرهنگی _ کارشناسی

پاییز 1392

نقش کاربرد فناوری اطلاعات در تبلیغات بازاریابی

 چکیده
سازمان‌ها در حال تلاش بیشتر برای استفاده از IT می‌باشند که نتیجه این تلاش‌ها به وجود آمدن مباحثی همچون طراحی مجدد فرآیند کسب و کار کوچک کردن اندازه سازمان‌ها ، شکل‌گیری سازمان‌های بدون مرز و شرکت‌های مبتنی بر دانش بوده است IT . همچنین روش پردازش اطلاعات را تسهیل نموده است و توانسته است تا نحوه تصمیم‌گیری‌ها را تغییر دهد و حتی بر روی حیطه و ماهیت فعالیت‌های انجام شده در کسب و کار تأثیر بگذارد . در حقیقت تغییرات سازمانی رادیکال در نتیجه پیاده‌سازی سیستم‌های IT به وقوع می‌پیوندند و سبب افزایش سرعت و پردازش داده‌ها می‌شوند و حجم زیادی از اطلاعات را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند . شاید دلیل اهمیت بخش بازاریابی به دلیل این است که موقعیت را جهت تعامل با محیط بیرونی سازمان فراهم می‌سازد. به این منظور مورد بررسی قرار گرفته است .

 1 ) تغییرات در ماهیت فعالیت‌های بازاریابی

2 )تغییرات در ماهیت و استفاده از اطلاعات بازاریابی

 3 ) تغییرات در ساختار و بخش بازاریابی در سازمان

 امروزه فناوری اطلاعات به عنوان یک صنعت جدید در کشورهای توسعه یافته مطرح است و حجم قابل توجهی از سرمایه‌گذاری را در این کشورها به خود اختصاص داده است. گرچه در فناوری اطلاعات مؤلفه‌های مختلف نقش دارند . لیکن باید وسایل ارتباط جمعی و اطلاعات را به عنوان شالوده‌های اصلی این صنعت در نظر داشت زیرا توجه به این صنعت ریشه در تحولات وسایل ارتباط جمعی طی سه دهه اخیر دارد که به واسطه پیچیده‌تر شدن و افزایش قابلیت‌های آنها زمینه استفاده از اطلاعات به صورت گسترده و هم زمان را امکان‌پذیر نموده است . از سوی دیگر تحولات علمی در طی چند دهه اخیر اهمیت اطلاعات را دو چندان کرد و اطلاعات را به عنوان یک قدرت مهم و هم وزن با قدرت نظامی سیاسی و اقتصادی در سطح جهان مطرح نمود . تحولات چند دهه اخیر در حوزه وسایل ارتباط جمعی به بروز پدیده‌ای شده است که در عصر کنونی اعجاب انسان متفکر را برانگیخته است و مفاهیمی همچون فناوری اطلاعات انفجار اطلاعات و جامعه اطلاعات را وارد گنجینه واژگان زبان و ادبیات هر ملتی بوده است . در کمتر از سه دهه اخیر جهان شاهد . تحولات شگرفی در عرصه وسایل ارتباط جمعی بوده است و این تحولات ظرفیت انتقال اطلاعات را هم به لحاظ حجم اطلاعات و هم سرعت انتقال آن افزایش داده است .

 نقش IT در بازاریابی

IT   و بخش بازاریابی در سازمان

سازمان‌هایی که بصورت کامل IT را در بخش بازاریابی خود به کار بستند قادر به رقابت اثر بخش‌تری بوده‌اند . در سال 1988 مک فارلن براساس مطالعات خود در هاروارد بیزینس پیش‌بینی نمود که در پنج سال آتی دو دسته شرکت وجود خواهند داشت ، آنهایی که از کامپیوتر بعنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می‌کنند و آنهایی که دچار ورشکستگی می‌شوند. به هیچ دلیل سرمایه‌گذاری‌های عمده‌ای در زمینه IT به منظور دستیابی به اهداف بازاریابی انجام گرفته است. شاو (1994) معتقد است که هزینه‌ای که کشور انگلیس بر روی IT به منظور پشتیبانی از فروش و بازاریابی انجام داده است . در حدود 5/1 میلیارد دلار بوده که در حدود 15 درصد از کل هزینه صورت گرفته در بخش IT سازمان‌ها بوده است . این یکی از سریع‌ترین رشدها در زمینه سرمایه‌گذاری IT در میان سایر کشورها بوده است . تغییرات فزاینده و سریع در محیط‌های بازاریابی به همراه رشد اطلاعات مربوطه به بازاریابی سازمان‌ها سبب توجه بیشتر به IT شده است. مشتریانی بدنبال محصولات و خدمات با کیفیت بالاتر می‌باشند و فشار به سازمان‌ها برای بهبود خدمت به مشتریان بیشتر شده است . فلچر (1995) مزایای IT  در برجسته ساختن بهره‌وری شخصی را مشخص کرده است .

IT   بعنوان منبعی جهت نوآوری در خدمت و محصول نیز در نظر گرفته می‌شود و همچنین به خاطر توانایی بالاتر در اداره حجم‌های بیشتری از داده‌ها با سرعت‌های بالاتر سبب بهبود کارآیی وظایف بازاریابی و فرآیند تصمیم‌گیری شده ‌اند .

  IT و ماهیت بازاریابی

 IT بعنوان یک عامل بیرونی روی فرایندهای درونی سازمانی تأثیر می‌گذارد، فرآیندهای بازاریابی در موضوع IT می‌توان به موارد زیر معرفی کرد  :

1 _  تغییرات مربوط به سیستم بازاریابی بعنوان مثال توسعه محصولات جدید

 2 _  تغییرات در روش اداره اطلاعات که بصورت بالقوه منجر به کارآیی فزایده در وظایف مدیریت بازاریابی می‌گردد . مارتل (1988) سه حوزه‌ای را که IT  سبب تغییر در آن می‌شود مشخص نموده است . اثرات قابل مشاهده ( تغییرات در وضعیت متغیرهای آمیخته بازاریابی بکار گرفته شده ) اثرات غیر قابل مشاهده تغییرات در اندازه و ساختار بخش بازاریابی . اثرات اطلاعاتی ( توانایی در اداره کردن حجم بالا و پیچیده‌ تر اطلاعات بازاریابی.

 1 _  تغییرات در وضعیت متغیرهای آمیخته بازاریابی:

بیکر (1994) چهار حوزه‌ای را که IT می‌تواند در فعالیت‌های مربوط به بازاریابی تأثیر بگذارد، مشخص کرده است.

1 .   IT برای بالا بردن سطح کارایی عملیاتی : کاربرد IT برای فعالیت‌های بازاریابی در سازمان در برخی از فعالیت‌ها دیده می‌شود . همانند نگهداری از رکوردها مشتریان بودجه‌بندی آماده کردن گزارشات و تحلیل‌های آماری مربوط به فروش .

  2 . IT   روش‌های تغییر یافته ، کاربرد IT برای انجام داده وظایف خاص در بخش بازاریابی که قبلاً امکان‌پذیر نبود و استفاده از پایگاه‌های داده و مطالعات مربوط به بخش‌بندی و موقعیت‌یابی محصول انجام پیش‌بینی‌های پیچیده و ساختن مدل ارتباطات سریع تر و بهتر با نیروی فروش  .

 3 <span lang="FA" style="font-size:14.0pt;line-height:115%;


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : 30 آبان 1392برچسب:, :: 19:37 :: توسط :

درباره وبلاگ
بانک مقالات و تحقیقات دانشجویی http://culture.loxblog.com
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فرهنگستان و آدرس culture.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 13
بازدید هفته : 60
بازدید ماه : 59
بازدید کل : 109506
تعداد مطالب : 55
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1